Hoofdmenu:
'Verspreid over de wereld, zelfs tot in de meest gevaarlijke en afgelegen uithoeken, zijn mensen actief om het lot van degenen om hen heen te helpen verbeteren'
In 1997 ben ik met mijn gezin vertrokken naar Tanzania om als piloot namens de Mission Aviation Fellowship te gaan weken. Ik heb gevlogen in Tanzania, Kenya, Mozambique, Rwanda, Burundi en Sudan. Tijdens mijn vluchten heb ik veel gedreven mensen gezien die bezig zijn de leefomgeving van de mensen in hun omgeving te helpen verbeteren. Door de jaren heen heb ik een groeiende bewondering gekregen voor het werk dat er verricht wordt en voor de mensen die dag werk, vaak onder zeer uitdagende omstandigheden, doen.
Nadat ik gestopt ben als piloot heb ik nog drie jaar in het management van MAF-
In juli 2014 ben ik met mijn gezin teruggekeerd naar Nederland. Nog in hetzelfde jaar ben ik bij Rijkswaterstaat als risicomanager bij een onderhoudsproject begonnen.
Mijn hart ligt echter nog steeds bij het zendings-
Safetypilot
Een Safetypilot is een extra piloot die tijdelijk aan een bestaande vliegtuig bemanning wordt toegevoegd. Zijn taak is om op te letten op gevaren van buiten; een extra paar ogen om het risico van een aanvaring in de lucht te verkleinen.
Als adviseur risicomanagement wil ik uw Safetypilot zijn. Ik help uw team om een duidelijk beeld te krijgen van de risico’s die u als organisatie loopt (van buitenaf, maar ook binnen de organisatie) waardoor u mogelijk niet gedaan krijgt wat u zich hebt voorgenomen. Vervolgens gaan we samen aan het werk om de risico’s te beheersen op een manier die bij uw organisatie past.
Omdat u het risico bewust en weloverwogen neemt en uit kunt leggen waarom u dat gedaan hebt zijn de vragen om verantwoording geen lastige of pijnlijke vragen meer voor u.
'Daar waar risicomanagement het bereiken van het doel om mensen te helpen meer zeker maakt,
wil ik graag een bijdrage leveren -